Home » » Menara Taming Sari tersangkut 45 minit

Menara Taming Sari tersangkut 45 minit

Seramai 15 pengunjung Menara Taming Sari, Banda Hilir di sini berdepan detik-detik cemas apabila menara berkenaan yang mengalami kerosakan terhenti secara tiba-tiba malam kelmarin.
Dalam kejadian pukul 10.45 malam itu, menara berputar setinggi 110 meter itu terhenti pada ketinggian kira-kira 60 meter ketika sedang turun mengakibatkan 15 penumpang termasuk empat kanak-kanak terperangkap di dalamnya selama hampir 45 minit.
Ketua Pegawai Eksekutif Melaka Taming Sari Berhad, Nazary Ahmad berkata, menara itu terhenti selepas kabel optik yang menghantar isyarat kepada sistem komputer yang mengawal menara berkenaan mengalami masalah teknikal.
* Aku pun pernah gak naik Menara Taming Sari nih.



Terima kasih kerana membaca Menara Taming Sari tersangkut 45 minit. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



6 Komen:

  1. Syukurlah semua selamat dan tidak terjadi apa-apa..

    BalasPadam
  2. cemas juga kalau sangkut kat tempat tinggi ni...Alhamdulillah mereka selamat...

    BalasPadam
  3. nasib baik le masa aku pegi dulu ok jer..

    BalasPadam
  4. Tak pernah lagi naik menara ni. Takut jugak kalau tergantung lama macam tu kan. Nasib semuanya selamat.

    BalasPadam
  5. pernah naik sekali aje dulu..

    BalasPadam