Home » , , , » Belanda mula bimbang rokok elektronik

Belanda mula bimbang rokok elektronik

Kementerian Kesihatan Belanda semalam menyatakan terdapat kemungkinan risiko kesihatan akibat penggunaan rokok elektronik.Penemuan itu dibuat berhubung satu analisis ke atas penyelidikan saintifik yang dibuat sekumpulan penyelidik Institut Kesihatan Awam Kebangsaan Belanda.Pihak institut itu bimbang mengenai kekurangan bukti berhubung dengan kemungkinan terdapat risiko kesihatan terhadap pengguna rokok elektronik.Akibat kebimbangan itu, pihak institut tersebut meminta wanita hamil tidak menghisap rokok itu atau di dihisap dekat dengan kanak-kanak.

Mungkin syarikat pengeluar rokok ada agenda?


Beberapa pakar kesihatan menyatakan, rokok elektronik yang dilengkapi dengan bateri dan tiub mengandungi nikotin akan membantu berjuta-juta penduduk berhenti merokok.
Perghh... layan habis. Kenapa lepas makan dan masa berak orang suka hisap rokok?
Namun, Timbalan Menteri Kesihatan Belanda, Martin Van Rijn yang memberitahu tentang hasil analisis itu mendedahkan, rokok elektronik juga adalah seperti rokok biasa kerana ia mengandungi nikotin.
Rijn berkata, kandungan itu akan menyebabkan perokok akan menjadi ketagih.
Menurutnya, tidak ada bukti seperti didakwa syarikat-syarikat pengeluar rokok bahawa rokok elektronik akan dapat membantu perokok berhenti merokok. - Kosmo



Terima kasih kerana membaca Belanda mula bimbang rokok elektronik. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



14 Komen:

  1. wah ada-ada aja ya belanda ini. Apa enak nya sih merokok. Kan kebiasaan tersebut nggak baik untuk kesehatan tubuh :)

    BalasPadam
  2. walau apa pun ianya tetap merbahaya untuk kesihatan..

    BalasPadam
  3. mmg sukar meninggalkan sesuatu yg telah menjadi habit tp ia bukanlah mustahil... ramai jugak kawan2 Nurul yg berjaya meninggalkan ketagihan merokok ni.. demi kesihatan diri juga kesihatan kocek.. hehee

    BalasPadam
  4. Rokok memang berbahaya. Banyak juga liquid untuk rokok elektronik nie tak ikut piawai.. Ade yang more harmful than regular rokok

    BalasPadam
  5. macm2 jenis rokok ade hari ini huhu

    BalasPadam
  6. kalau betul-betul nak berhenti merokok pakai niat dan azam yang kuat..


    BalasPadam
  7. selamat mereka yg tak merokok...

    BalasPadam
  8. Hisap rokok daun je lah. Murah lagi tu :D

    BalasPadam
  9. benda buruk orang tetap na buat jugalah

    BalasPadam
  10. Agenda dari syarikat tembakau agaknya. Maklum aje la, sales dari e-cigarette ni akan menjatuhkan sales rokok bila orang mula hilang ketagihan nikotin.

    BalasPadam
  11. Rokok kalau jenis apa sekali pon memang memudaratkan....Hmmmm

    BalasPadam
  12. wah, ada teknologi baru nih tentang rokok..hihi

    BalasPadam
  13. rokok elektronik skrg nih dah kurang skit peminatnya

    BalasPadam
  14. Sedap ke tak rokok elektronik ni?hehe

    BalasPadam