Home » , » Cipta rekod berlari guna kaki dan tangan

Cipta rekod berlari guna kaki dan tangan

Seorang lelaki Jepun, Kenichi Ito mencipta rekod dunia apabila dia berlari sejauh 100 meter dengan menggunakan kaki dan tangannya dalam tempoh 16.87 saat di sini semalam.Ito, 31, yang dikenali sebagai lelaki terpantas berlari dengan menggunakan kaki dan tangannya itu memecahkan rekod lama yang dipegangnya sebelum ini iaitu 17.23 saat.
Dia mula berlari menggunakan kaki dan tangannya itu sejak 10 tahun lalu.Larian seperti itu menyebabkan dia kelihatan bergerak seperti monyet Patas dari Afrika Selatan.Pihak Guinness World Records mengiktiraf rekod baharu itu.

Guinness World Records


Ketika mencipta rekod itu, dia berlari bersama beberapa peserta lain dalam pertandingan yang dianjurkannya sendiri di sebuah stadium. - Kosmo






Terima kasih kerana membaca Cipta rekod berlari guna kaki dan tangan. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



11 Komen:

  1. kesungguhan dan kepercayaan pada diri namanya ;) kita silap mau juga terjatuh macam nagka busuk heeee kalau tak pandai bab nak seimbangkan badan

    BalasPadam
  2. orang jepun bijak setiap apa buat ada cara yang tersendiri

    BalasPadam
  3. org jepun mmg suka buat yg lain dari yg lain.. mereka nie mmg creative..

    BalasPadam
  4. memang hebat..kalau tersalah langkah boleh terjatuh berguling tu

    BalasPadam
  5. ini antara kreatif tapi pelik..macam2 la

    BalasPadam
  6. Kalau dah tak de bende nak buat. Buat perkara yang macam nie pun dah boleh tempa nama...

    BalasPadam
  7. Meraka buat ini untuk dapat nama. Kan Allah dah bagi sifat yang sempurna kepada manusia. Tak pernah serik mereka ni. Ada sahaja permainan pelik.

    BalasPadam
  8. dah habis mainan nak main nih, tu yg jadi cam tu

    BalasPadam
  9. fuh macam2 sungguh.. dah elok2 berlari guna kaki tak ikut binatang plak.. :p

    BalasPadam
  10. Hahaha..kelakar lah pulak diorang ni..emmm

    BalasPadam
  11. memang hebat. macam2 cara nak cipta rekod

    BalasPadam