Home » , » Singa jadi simbol status orang kaya

Singa jadi simbol status orang kaya

Seorang pemuda di negara Teluk menyiarkan gambar di laman sosial Instagram yang menunjukkan dia bermain dengan singa di hadapan beberapa buah kereta sport sebagai simbol kemewahannya. Akaun Instagram tersebut yang setakat ini memiliki lebih 250,000 pengikut menggunakan nama Humaid AlBuQaish.
Lelaki berkenaan kerap memuat naik gambarnya berdampingan dengan beberapa ekor singa dan cheetah.Setakat ini, masih tidak dapat dipastikan tentang pekerjaan AlBuQaish tetapi dia jelas memiliki kekayaan yang didambakan oleh ramai orang. Lagi kisah-kisah pelik yang best jugak.

Simbol status orang kaya


Menurut pengurus Taman Hidupan Liar Ras Al-Khaimah di Emiriah Arab Bersatu, Jasim Ali, binatang buas itu kini dianggap sebagai simbol status dalam kalangan golongan kaya di Teluk.

"Seekor singa putih yang jarang didapati dijual pada harga AS$50,000 (RM159,275)
"Jika seseorang itu membeli haiwan yang amat mahal, dia mahu menunjukkan bahawa dia berupaya membeli apa sahaja yang dia mahu di dunia ini," kata Jasim
"Jika dia menjinakkan binatang buas seperti singa, dia mahu seluruh dunia tahu tentang keberanian dan kejantanannya," tambah pengurus tersebut. - Kosmo



Terima kasih kerana membaca Singa jadi simbol status orang kaya. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



15 Komen:

  1. sebab Singapore kaya dari Malaysia sebb Singapore tu ada singa..btul tak? haha

    BalasPadam
  2. boleh jadik gak

    BalasPadam
  3. Wah serem banget ya bisa berfoto sama singa. Takut kalau digigit atau dicakar saya hehehe :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. jangan kamu bersin depan singa

      Padam
  4. kalau terlupa bagi makan.. boleh kena ngapp tuannya tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. udah pasti pakk... hoho

      Padam
  5. Kalau memelihara binatang macam singa/harimau/cheetah nak tunjuk lambang kekayaan, memang bodoh la orang Arab nie.
    Diorang tak tahu ke haiwan nie diancam kepupusan. Mentang2 ade duit nak je beli.

    Aku rase diorang nie la yang menyumbang kepada industri perniagaan haiwan liar haram afrika yang bernilai $15 BILLION setahun.

    BalasPadam
  6. kalau bagi aku, kalau kaya pun x perlu rasanya kot nak berjinak dengan binatang yang kadang kala x boleh agak sikapnya, bahaya tuh

    BalasPadam
  7. silap hari bulan haiwan ini boleh serang tuannya!

    BalasPadam
  8. Wach pelihara singa aja ya gan biar kelihatan orang kaya :D

    BalasPadam
  9. sekali kena ngap dgn singa tu baru tau..hahhaha

    BalasPadam
  10. Ada duit semua boleh jadikan....

    BalasPadam
  11. Emm nak tengok pun dah takut ni kan pula nak pelihara..hehe

    BalasPadam