Home » » Cara senang bantu mangsa banjir serendah rm1 je

Cara senang bantu mangsa banjir serendah rm1 je

Dah bulan Disember dan memang biasabya akan banjir samada kuat ke tidak jer. Tapi kali ni lain macam skit aku rasa terutaman kat Pahang. Bermacam-macam gambar dah tengok kat internet dan bermacam-macam pendapat dan cadangan di luahkan oleh ramai pihak sama ada pemerhati sahaja atau pun pihak berwajib.

Setakat ni aku pun melihat jer kisah-kisah banjir nih, belum buat apa-apa yang boleh membantu mereka dan aku rasa ramai gak orang cam aku nih, tengok jer sambil kata " kesiannya ". Ada yang pampers tak cukup, makan kat cukup, tilam memang tak bleh guna le basah bang oooo... walaupun musim banjir sejuk tapi produktiviti keluarga menurun sebab tilam basah.

Cara senang derma untuk mangsa banjir


Semalam baru sampai berita kat aku, ada cara senang nak tolong mereka dengan menderma guna sms jer.Marilah kita luangkan masa setengah minit untuk menderma top up ynag dalam smart phone tuh serendah rm1 jer. Ada spekulasi yang mengatakan telco akan ambik caj 40 sen, ini tak benar sebab semua kos akan di tanggung oleh kerajaan.


Cara begini senang, kalau tak boleh nak tolong lagih, tak tahu ler camne kan. Jom ramai-ramai kita menderma dan hebahkan lagi ikut whattapps guna menu podcast ( kalau tak silap aku, sekali hantar ramai boleh terima ). Abaikan pahaman politik dalam bab-bab  macam nih sebab banjir nih dia tak kenal belah mana, sekali kena, habis satu kampung.Kalau takde duit gak singgit, boleh le usha-usha kerja part time atau sambilan.



Terima kasih kerana membaca Cara senang bantu mangsa banjir serendah rm1 je. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



6 Komen:

  1. selamat pagi ;) amankan pertamax dulu :D

    BalasPadam
  2. sangat mudah...harapnya ia memang utk bertujuan bagi mangsa-mangsa banjir

    BalasPadam
  3. sama-samalah kita bantu mangsa banjir, mudahan sikit sebanyak dapat kurangkan bebabn mereka.

    BalasPadam
  4. di Indonesia juga sedang musim penghujan nih. banyak terjadi banjir terutama di IBu Kota Jakarta hmmm :)

    BalasPadam
  5. Macam-macam cara sekarang ni kan..maklum la teknolgoi dah canggih..hehe

    BalasPadam
  6. sesama manusia memang harus saling tolong menolong cik..hehe

    BalasPadam