Home » » Kronologi Kes Kematian Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah

Kronologi Kes Kematian Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah

Kes kematian budak umur 2 tahun di Paka Terengganu menjadi satu igauan ngeri keluarganya kerana foto pembunuhan ini telah tersebar di facebook, mungkin ada yang dah tengok dan mungin juga ada yang malas nak tengok. Dan ramai jugak yang buat  status supaya di hentikan penyebaran foto pumbunuhan tersebut untuk mengambil kira emosi keluarga yang terlibat, kalau kena kat kita pun kita akan trauma gak kan.

Berikut adalah kronologi kematian seorang kanak-kanak perempuan berusia 2 tahun iaitu Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah yang ditemui mati dipercayai dibunuh dalam sebuah rumah kosong di Taman Permint Fasa Dua Seberang Paka, Dungun Terengganu.


17 Januari 2014

Nursyafiqah Abdullah dilaporkan hilang oleh ibunya dan laporan polis telah dibuat
Ibu mangsa Rabiatul Adawiyah Mamat berusia 28 tahun sebelum itu dilaporkan meninggalkan anaknya di dalam sebuah kereta yang tidak berkunci, untuk bertemu dengan rakannya di sebuah restoran di Kuala Paka.
Sejurus dia kembali ke keretanya, anaknya itu didapati hilang

gambar nursyafiqah abdullah budak umur 2 tahun mati diibunuh kronologi kes kematian nursyafiqah adawiyyah abdullah

21 Januari 2014

Seorang pengawal keselamatan telah menemui mayat seorang kanak-kanak perempuan berusia 2 tahun kira -kira jam 3.20 petang Selasa dalam keadaan mayat mangsa dipenuhi darah dan separuh bogel dengan pakaiannya tersingkap hingga ke paras dada
Penemuan juga berkaitan selepas pengawal keselamatan terbabit terhidu bau busuk yang datang dari sebuah rumah kosong di Taman Permint Fasa Dua Seberang Paka, Dungun Terengganu

22 Januari 2014

Media melaporkan, polis turut memburu individu pertama yang muat naik foto pembunuhan Nursyafiqah Abdullah di internet menerusi laman sosial
Ibu mangsa berusia 28 tahun sebelum ini dipercayai membuat laporan palsu iaitu pada Jumaat 17 Januari dan selepas siasatan lanjut dibuat oleh pihak polis empat suspek iaitu dua rakan suspek utama masing-masing berusia 25 tahun serta ibu mangsa dan teman lelaki wanita berkenaan diberkas di sekitar Paka
Kesemua yang ditahan itu merupakan penagih dan pengedar dadah

23 Januari 2014

Siasatan terus dijalankan dan polis percaya dapat menyelesaikan kes ini dengan tertangkapnya keempat-empat suspek bagi mengetahui motif sebenar kanak-kanak itu dibunuh dan menangkap pembunuhnya.

Anak Soleh?

Macam mana nak didik anak jadi soleh ya? Banyak perkara berlaku sebab didikan ibu bapa yang tak berkesan ataupun ibubapa tak tahu cara  yang betul mendidik anak. Serius, kalau yang baru-baru kahwin, mesti confius cara nak didik anak kan. Nak anak panggil kita daddy ke, ayah ke, bapa ke.. mesti terfikir tentang tu kan. Aku pun bukannya terror didik anak, gitu-gitu jer.



Tapi ada satu panduan yang boleh di jadikan rujukan untuk memdidik anak secara soleh atau solehah. Panduan ni di namakan oleh penulisnya Rahsia Anak Soleh. Nak tahu lebih lanjut, korang baca sendiri ringkasan tentang cara didik anak jadi soleh nih.


Terima kasih kerana membaca Kronologi Kes Kematian Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



9 Komen:

  1. aku dah tengok gambar tuh, teruk mmg patut tidak di viralkan kat laman sosial

    BalasPadam
  2. Kesian budak tu dibunuh tanpa sebab..

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah hati perut le org yg bunuh ni kan, apa alasannya dia sangup bunuh?

      Padam
  3. Semoga Allah memeberi ganjaran yang besar untuk ibubapa anak ini.Semoga cepat dapat tangkap pembunuhnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. suspek dah ada nih

      Padam
  4. Emm tak logik langsung mak dia tu...adoiiii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sanggup buat anak cam tuh

      Padam
  5. rasa cam nak nangis aje wehh..

    BalasPadam
  6. dugaan ini amat berat maa..!

    BalasPadam