Home » » 3 Cara pengunaan timun yang jarang-jarang orang tahu

3 Cara pengunaan timun yang jarang-jarang orang tahu

Korang tahu timun kan? Ala timun batang tu kata orang, yang buat sayur tuh. Kat sini aku nak kongsi skit kegunaan lain untuk timun nih. Ni pun aku ada jumpa masa rayau-rayau kat yahoo, aku kongsi sini untuk sapa-sapa yang belum tahu lagik. Aku rasa cam menarik gak kegunaan yang tak pernah terpikir nih. Kena baca sampai habis ni sebab ini memang menarik.

3 Cara sempoi pengunaan timun batang!




















Cuci sinki yang berkarat atau stainless teel. Kat dapur kan biasa ada benda nih. Kalau nak guna cara selamat nih, ambik buah timun, gogok-gosok kat sinki, mesti bersih dan berkilat. Lagi satu takde tinggal tanda calar-calar. Try ah kalau tak percaya.





Kalau buka pintu rumah dan ada bunyi, korang boleh guna timun gak sebagai pengganti WD40. Pasti hilang bunyi. Jimat ni.



Lagi satu, kalau anak-anak conteng dinding rumah, cuba guna timun untuk bersihkan. Jimat tak payah cat balik. Nak hilangkan kesan pen pun boleh.

Tu je nak kongsi, semuag bermanfaat!


Terima kasih kerana membaca 3 Cara pengunaan timun yang jarang-jarang orang tahu. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



3 Komen:

  1. Perkongsian yang berguna. Boleh cuba cara ini jugakat rumah saya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. murah je ni kan...power gak timun nih..

      Padam
  2. Baru tahu timun boleh buat macam ni.

    BalasPadam