Home » , » Had Minimum RM1 Juta Seunit Jika Orang Asing Beli Rumah

Had Minimum RM1 Juta Seunit Jika Orang Asing Beli Rumah

Had minimum perolehan hartanah oleh kepentingan asing dinaikkan kepada RM1 juta seunit berbanding RM500,000 sebelum ini, berkuat kuasa esok, kata Unit Perancang Ekonomi (EPU) di Jabatan Perdana Menteri hari ini.Di negeri selain Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan, tarikh penguatkuasaan sebenar tertakluk kepada keputusan pihak berkuasa masing-masing, kata EPU dalam satu kenyataan.

Unit itu berkata langkah itu dilaksanakan oleh kerajaan untuk menstabilkan harga hartanah daripada spekulasi berlebihan dan memberi peluang kepada kepentingan tempatan untuk membeli hartanah berkualiti bernilai kurang daripada RM1 juta seunit, terutama unit kediaman.

Garis Panduan Perolehan Hartanah oleh EPU itu mula dikuatkuasakan pada 30 Jun, 2009 bagi menggantikan Garis Panduan Jawatankuasa Pelaburan Asing yang dimansuhkan.

Garis panduan itu bertujuan mengawal pemilihan hartanah oleh kepentingan asing di Malaysia.

Antara syarat dalam garis panduan itu ialah had minimum perolehan unit kediaman dan komersil, tanah perindustrian dan pertanian oleh rakyat asing.

Peluang untuk ejen hartanah



Eh eh dengar citer jadi ejen hartanah pun masyuk! Boleh buat part time jer, tapi kena le tahu camne caranya. Belajar daripada mereka yang telah melaluinya seperi saudari Iffah Zaimi ni, daripada kerja sebagai PTD tapi ejen hartanah separuh masa dan seterusnya sepenuh masa. Nampak cam mudah jer.

Saudari kita nih ada berkongsi pengalaman beliau dalam sebuah ebook Rahsia Ejen Hartanah. Bahasa yang di sampaikan mudah, santai malahan anda akan dapat bimbingan percuma daripada beliau selama 6 bulan, percuma jer jika anda dah dapatkan ebook cara jadi ejen hartanah part time tu ler.

Jom bertindak! Jom usha-usha ---- > rahsia ejen hartanah secara part time

Tapi kalau takde tindakan susulan pun tak jadi gak. Macam aku gak ler, dah banyak baca info2 tapi tindakan takde, tak kemana juga. Kalau ada tindakan, mungkin akan berjaya mungkin juga tidak, masih 50-50 kan. Jadi cubalah ketika kita masih mampu dan larat ni. Good luck.


Terima kasih kerana membaca Had Minimum RM1 Juta Seunit Jika Orang Asing Beli Rumah. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



6 Komen:

  1. Jadi ejen ni memang masyuk tapi bukan senang.

    BalasPadam
  2. kena tahu byk info psl hartanah..sbb tue kena cari ilmu atau rahsia nak jd ejen...bgs ada panduan pd yg berminat nak cuba jd ejen...

    BalasPadam
  3. Panduan yang berguna ni. Nak kena cuba juga.

    BalasPadam
  4. Jika ada panduan yang berguna macam ni boleh cuba jadi ejen juga.

    BalasPadam
  5. macam susah jadi ejen hartanah, tapi boleh buat kalau nak

    BalasPadam
  6. kalau serius tak susah mula sahaja susah bila biasa dah senang agaknya ;)

    BalasPadam