Home » » Proton Baru 2014

Proton Baru 2014

Gambar proton baru 2014. Mungkin dah ramai tengok gambar model proton baru 2014 ni walaupun tidak secara detailnya. Gambar depan dengan belakang je yang nampak, lain-lain saya belum tengok lagi. Satu pembaharuan untuk proton terus bersaing.

Proton baru 2014 ni di jangka di pasarkan tahun 2014 ni, tapi belum nampak kelihatan lagi buat masa nih. BIla agaknya tarikh tepat nak start jula tuh proton. Den tak sabar nak tengok kereta kategori kecil seperti myvi nih.

Proton baru 2014 ni merupakan pesaing kepada myvi. Nampak tak gambarannya. Saiz macam myvi le ni kan. Harga tak tahu ler. Kilang proton ni, orang dok kata tak untung tak untung, bonus 6 bulan ( sumber kekawan aku je ) tak pasti betul ke tidak, ni yang kat Shah Alam.

proton baru 2014
Gambar proton model baru 2014


Nanti kilang proton Shah Alam akan di tutup dan operasi akan di pindah ke Tanjung Malim Perak.


Terima kasih kerana membaca Proton Baru 2014. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



12 Komen:

  1. cantik dh macam kereta lumba. potongan bagus sekali

    BalasPadam
  2. nampak gaya bloh sudah tukar cat baharu

    BalasPadam
    Balasan
    1. cam keta lumba pun ada nih

      Padam
  3. Depan sikit macam preve, belakang macam MyVi. Lama dah proton tak keluar kereta kecik, B segment.

    BalasPadam
    Balasan
    1. lepas savvy, ni le plak. Kalau harga murah2 boleh jual nih

      Padam
  4. Proton pertama sejak TDM in-charge. Looking fwd nak dengar reviewnya nanti dan kalau ada rezeki beli skali lah :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. sesuai sgt nih, senang nak cilok dan park.

      Padam
  5. Macam menarik kereta proton kali ini. Harap-harap ok kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. menarik tapi kena tengok yangreal dulu untuk buat keputusan beli ke tidak.

      Padam
  6. Dengar khabar, kereta ni tidak akan semurah savvy namun ianya akan memberi nilai dr segi tahap kualiti dan keselamatan. Ianya menjadi model global pertama proton dan sebagai titik permulaan utk proton meneroka pasaran dunia dgn lebih meluas. Dari segi rekabentuk luar dan dalam ianya agak memuaskan, terkini dan menarik.

    Namun pelancarannya agak lambat le...takut nanti tewas dgn Perodua Axia yg akan dilancarkan tidak lama lagi. Kita lihatlah nanti bagaimana sambutannya... harap2 ada perubahan spt yg diharapkan dan jgn jadi seperti savvy dah le...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
  7. Perodua Axia dah keluar dan boleh tempah dah ( info fb ), harga mahal gak utk kereta tu ( bagi saya ), min rm24k++. Di katakan Axia ni pengganti viva jer tapi tengok harga, rasa macam mahal. Apa pun saya kena tengok kereta dulu baru boleh bagi pendapat yang lebih tepat. Terima kasih ata komen BM.

    BalasPadam