Cara promosi affiliate dengan adwords

Cara promosi affiliate. Ada banyak cara nak promosi affiliate ni. Ada yang buat review tentang affiliate, ada yang guna banner affiliate da nada jugak yang guna pemasaran adwords. Saya nak cuba kongsikan tentang cara promosi affiliate dengan pemasaran adwords.

Pernah baca tentang adwords kan? Produk google ni, bukan main-main. Pernah tak dapat duit dengan affiliate? Kalau pernah syukur ler tetapi tak mudah nak dapat duit dengan promosi affiliate ni kan.

Banyak gak usaha yang kena di buat semata-mata untuk dapatkan sedikit hasil daripada komisen affiliate nih. Ramai yang tewas nak give up untuk teruskan promosi produk affiliate sebab umpan tak mengena walaupun pelbagai usaha telah di buat.

Cara promosi affiliate dengan adwords


Ok, tarik nafas. Seyes ke korang nak buat duit dengan affiliate nih? Seyes ek? Ini semua atas korang. Kalau korang memang nak buat daripada affiliate ni, korang boleh cuba promosi melalui adwords… perghh. Syarikat-syarikat besar banyak guna cara nih.

setting adwords
Apa itu Adwords?

Korang mesti kenal mudah.my kan, ala tempat jual barang tuh. Seawal kemunculan mudah dulu, medium pemasaran yang di gunakan ialah adwords, seyes saya perhatikan benda nih. Lama jugaklah mudah gunakan khidmat adwords nih. Hinggalah mudah dah popular sekarang.

Nampak tak keberkesanan pemasaran melalui adwords nih. Tetapi caranya guna adwords ni kena betul sebab tak ramai yang gunakan adwords nih. Silap langkah, boleh jadi rugi. Bukan apa kalau kita berguru dengan pakar adwords ni, kita boleh jimatkan kos adwords nih.

Kalau korang memang seyes nak buat duit dari affiliate, korang cuba promosi affiliate dengan adwords.  Dah banyak cuba pelbagai cara, kenapa tak teruskan mencuba dengan cara baru pula, mana tahu rezeki korang Nampak duit masuk dalam akaun bank. Seronok ooo… seyes.

Kalau korang terima notis pembayaran affiliate, memang seronok, sepanjang hari tersenyum dan juga bercerita kepada kawan yang tak tahu apa-apa sebab asyik main fb jer tak dapat apa-apa duit dari internet.

Jadi, korang kena cuba adwords nih, cuba sampai dapat komisen dari affiliate. Lepas tuh korang akan puas hati. Bila dah guna sekali khidmat adwords ni kan, lepas tuh korang boleh jer gunakan untuk promosi produk-produk lain juga sebab korang dah tahu macam mana nak  guna akaun adwords nih.


Sampai bila-bila korang boleh guna ilmu adwords ni, hingga ke tua kalau google masih sediakan akaun adwords ni la. Akaun ni free sahaja tetapi nak mulakan letak iklan kat adwords tuh yang kena bayar. Bayar berdasarkan klik, takde klik tak perlu bayar apa-apa.


Terima kasih kerana membaca Cara promosi affiliate dengan adwords. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



6 Komen:

  1. Balasan
    1. try lah Mek Onie eh..

      Padam
  2. terbaik bro..cara otai ni lain sikit

    BalasPadam
    Balasan
    1. segan plak bile bakal pemenang contest komen kat sini ho3

      Padam
  3. Tak reti jugak lah affiliate ni T_T

    BalasPadam
    Balasan
    1. uisk.. senang sahaja, antara malas dgn rajin jer.

      Padam