Teknik pelaburan emas di Malaysia

Melabur dalam emas. Iya emas, zaman sekarang ramai yang suka melabur dalam emas, tak tahu le kenapa, untung lebih kot. Tetapi mengikut pemerhatian saya, kawan-kawan yang melabur dalam emas senyap jer, takde pun nak cerita untung atatu rugi.

Saya agak mereka rugi. Nak melabur dalam emas ni kena tahu caranya jangan main ikut orang jer. Orang melabur dalam emas, kita pun nak juga menceburi pelaburan emas. Ilmu d ah cukup ke belum pasal jual belie mas nih.

Soalan perlu di tanya jika melabur dalam emas


Jika nak melabur dalam emas, mesti banyak soalan yang perlu di tanya. Kita kena faham dulu macam mana pelaburan emas ni di jalan kan. Tahu konsepnya macam mana sebab kalau sebut melabur dalam emas, terdapat banyak caranya.

pelaburan emas malaysia
Hati-hati melabur dalam emas


Antara soalan yangboleh di tanya:

  • Ada berapa jenis pelaburan emas dan mana yang sesuai untuk di laburkan?

  • Bilakah masa sesuai untuk membeli emas dan bila pula masa untuk jual balik untuk dapat untung yang tinggi.

  • Kat mana nak simpan emas ni kerana terdapat kos juga untuk menyimpan emas.
  • Bagaimana urusniaga jual beli emas di jalankan

  • Berapa banyak duit di perlukan untuk melabur dalam emas, jangan tamak ya.
  • 3 jenis pelaburan emas yang patut di elakkan.

Jika anda serius nak melabur dalam emas, anda cari jawapan kepada soalan-soalan emas tersebut. Jika jumpa dan yakin, teruskan pelaburan anda. Jika tak jumpa, anda di sarankan membaca buku pelaburan emas oleh AziziAli.


Azizi Ali mesti korang kenal kan, ala pilot yang juga penceramah kewangan tuh. Ha dial ah yang tulis buku pelaburan emas nih. Yakin bangat saya dengan Azizi Ali yang telah terbukti kelayakkan untuk bercakap dalam pelaburan emas sebab beliau sendiri pun melabur dalam emas dah lebih 5 tahun.


Terima kasih kerana membaca Teknik pelaburan emas di Malaysia. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



4 Komen:

  1. ramai juga member sy niaga emas, tapi xreti sgt nk join.
    info menarik.
    jemput singgah blog sy=)

    BalasPadam
    Balasan
    1. setahu saya, nak niaga emas ni kena hati sebab ramai yg kecundang sebab ikut org dan tak paham betul2 cara perniagaannya.

      Padam
  2. harag emas pun dah semakin niak nie bro

    BalasPadam
    Balasan
    1. susah org nak kahwin ni, beli cincin mahal.

      Padam