Home » , » " Aku takde mak " kata Azlan

" Aku takde mak " kata Azlan

Cara didik anak. Semua orang mahukan anak dan ada jugak yang tidak mahu anak. Kalau takde anak, bila masa tua dah sampai anda akan rasa boring sebab tiada budak-budak untuk di lihat telatahnya. Lagi satu anda tidak boleh berkongsi kisah suka duka anda dengan budak-budak kecik.

Nak dapat anak biasanya tiada masalah bagi orang yang normal tetapi bagi mereka yang ada masalah kesihatan atau kesuburan, cara nak dapatkan anak agak mencabar jugak la. tetapi peratus mereka yang tidak mempunyai anak ni tidak ramai - setahu saya le. Jangan teruja nak kahwin je ye.

Nak dapat anak satu hal, bila dah ada anak dan nak didik anak satu hal lagi. Ramai tak yang mengikuti kursus atau apa-apa program untuk mendidik anak menjadi  manusia yang baik? Pasti tak ramai kan. Di sebabkan anda tidak pernah mengikuti program cara mendidik anak dengan betul, maka kadang-kadang tindakan anda terhadap anak anda ada yang salah. Lagi satu, kalau anak ada masalah kesihatan seperti demam denggi, macam mana nak uruskan. Kena tahu juga.

Cara betul mendidik anak


cara betul didik anak


Bagaimanakah cara yang betul untuk mendidik anak? Sudah tentu ada pelbagai cara mendidik anak kan tetapi mana satu yang lebih mudah dan betul! Susah nak jkawab ni sebab soalan ni macam subjektif tetapi cara mengikut Islam saya rasa lebih baik la.

Ada tak panduan atau cara untuk mendidik anak menjadi soleh dan solehah? Anda pernah jumpa tak?

Berbalik kita ke cerita adik Azlan ni yang mempunyai peribadi yang baik dan wajar di ikuti, Walaupun jumpa duit kat mana-mana, dia bagi balik kat cikgu dia. Kalau ramai anak-anak macam nih, makin makmur lah negara kita.

Bagaimana cara bapa dan nenek adik Azlan mendidik Azlan? Adakah di sebabkan kemiskinan baru kita nak jadi insan yang baik? Biasanya macam tu lah. Yang kaya ada ekkk skit. Tak setuju? Tak apa lah.

Jika anda betul-betul nak mendidik anak anda dengan cara yang Islamik, anda boleh baca panduan didik anak ni, memang terbaik jika anda belum ada pengalaman untuk didik anak terutama bagi ibu bapa yang baru dapat anak sulung. Orang kata, adik-adiknya nanti akan ikut perangai abang atau kaka sulung.

Jadi, penting untuk mendidik anak yang sulung ni mengikuti jalan yang betul dan Islamik.

[+] Cara Islamk Didik Anak

Cer try.



Terima kasih kerana membaca " Aku takde mak " kata Azlan. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



0 Komen:

Catat Ulasan