Home » » Petua mengubati resdung

Petua mengubati resdung

Petua mengubati resdung. Pasti ramai yang memgidap penyakit resdung kan. Resdung ni memang ramai orang ada cuma ada yang teruk dan ada yang tidak.

Macam mana nak tahu anda kena resdung ke tidak? Senang sahaja. Petanda-petanda anda kena resdung pada peringkat awal:

1. bangun pagi anda akan bersin lebih dari 3 kali bersambung-sambung
2. bersin anda bukan seperti bersin biasa, bersin anda sangat kuat.
3. sudah tentu anda akan alergik kepada habuk, bulu dan juga seafood. Kalau anda makan seafood dan keesokkannya anda akan bersin kuat-kuat.
4. hidung anda akan tersumbat sepanjang pagi, tengahari ok sikit. Bila balik rumah je hidung anda     akan tersumbat balik. Ada sebabnya.

Itulah petanda-petanda awal sahaja yang boleh orang ramai kesan terhadap perubahan diri masing-masing. Kenapa benda-benda ini boleh berlaku? Apa itu resdung sebenarnya? Apakah resdung in english?

resdung treatment

Cara mudah mengurangkan gejala resdung


Sebenarnya anda boleh cuba pelbagai ubat resdung tetapi tiada satu pun yang berkesan. Cuma setelah makan ubat, anda akan rasa lega sekejap sahaja sebab hidung anda telah clear, anda lebih senang bernafas.



Tetapi anda kena makan ubat berterusan dan keadaan ini tidak bagus untuk buah pinggang anda yang terpaksa bekerja kuat dari biasa.

Jadi, anda tidak perlukan ubat kecuali gejala resdung sangat teruk dan menganggu anda. Jangan amalkan makan ubat secara berterusan. Rawatan untuk resdung banyak di sediakan kerana penyakit ini ramai orang yang kena. Rawatan resdung di Kuala Lumpur bersepah-sepah.

Cara mudah mengurangkan gejala resadung ialah dengan mengelakkan habuk-habuk berterbangan di dalam rumah. Habuk ini mungkin daripada kain cotton tuala, cadar dan juga langsir rumah anda. Ini sebagai contoh sahaja. Kalau boleh cuba elakkan bahan-bahan yang boleh mendatangkan habuk sebab hidung anda sangat sensitif akibat resdung.

Cara paling senang ialah dengan pindah rumah, iya pindah rumah. Setelah 3 bulan anda akan nampak perbezaannya. Hidung anda makin lega dan kejadian tersumbat berkurangan.

Setelah pindah rumah, ubah cara hidup dengan mementingkan kebersihan dan kekemasan dalam rumah. Bagi saya resdung terjadi kerana seseorang itu berada di dalam persekitaran yang berhabuk dalam tempoh yang lama ( lebih dari 3 tahun ).




Terima kasih kerana membaca Petua mengubati resdung. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



7 Komen:

  1. Resdung ni memang tak best la, gatal-gatal habis mata, hidung semua..sangat tidak selesa

    BalasPadam
  2. betul tuh. Resdung buatkan pengidap tak selesa, hidung tersumbat separuh hari. Produktiviti boleh merosok.

    BalasPadam
  3. Ya resdung ni memang tak selesa .. hehe lawat blog saya juga

    BalasPadam
  4. Balasan
    1. satu perkongsian dari pengalaman saya Azman.

      Padam
  5. Memang kena elakkan benda-benda yang boleh buatkan kita jadi allergic. Dulu ada kawan yang alami resdung kronik. Setelah amalkan set resdung yang terdiri daripada Alfafa, Vitamin B Complex dan Vitamin C serta Vivix, Alhamdulillah dah beransur pulih.

    BalasPadam
  6. Resdung ni bahaya dan perlu di tangani dengan segera. Jika dibiarkan akan menjadi lebih menjejaskan kesihatan kita.

    BalasPadam